دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق (ورد)
مقدمه
محيط پيرامون ما با وجود افراد، اشياء و رويدادهاي متعدد ومتنوع بسيار پيچيده است بعلاوه كنش متقابل وتغييرات مداوم موجود در عوامل مختلف پيچيدگي فزايندهاي را بر زندگي انسان تحميل ميكند. و انسان براي مقابله با اين همه تغييرات بدنبال يافتن راهحلهاي مناسب براي سازگاري است.
از آنجائيكه منابع خطر و ارضاء نياز ما نيز پيوسته در حال تغييرند. لازمة زندگي پويايي در سازگاري ارگانيسم با محيط است. و فرايندهاي يادگيري پويايي لازم براي ارگانيسم را فراهم ميكند تا بتواند با شرايط محيطي گوناگون به زندگي خود ادامه دهد. يعني علاوه براينكه محركهاي مختلف مثبت، منفي يا خنثي را بشناسد. رفتارهاي مناسب مقابل هر كدام از محركها را ياد بگيرد واين يادگيري به طرق مختلف از ابتداي زندي نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تكامل زندگي بشر يادگيري عمومي و كسب دانش از طريق آموزش بخش مهمي از اطلاعات لازم براي سازگاري را در اختيار قرار ميدهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)
حجم اطلاعات از هر نوع كه باشد،چنان رو به افزايش است كه هر فرد در هر شغل و مقامي براي رفع نيازهاي فردي و شغلي خود نياز به مطالعه و صرف وقت زياد براي آن دارد. به اين ترتيب مطالعه وسيلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولي متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان يك نياز واقعي براي مردم به حساب نميآيد. و حتي دانشآموزان ودانشجويان ما نيز كه مطالعه جزء اصلي و حرفه وزندگي آنهاست درست مطالعه نميكنند. روش مطالعه فعال را نميدانند، كند ميخوانند، به اندازه كافي مطالب را درك نميكنند، به خوبي به ياد نميآورند. نميدانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نميدانند كه بد ميخوانند و اينهمه باعث گريز از مطالعه و عدم يادگيري مناسب از آن است.
وقتي دانشآموزان تحت آموزش رسمي قرار ميگيرند. پاسخهاي متفاوتي نسبت به محركهاي محيطي از جمله فرايندهاي ياددهي – يادگيري از خود بروز ميدهند. براي درك تفاوتهاي دانشآموزان در آموزش يكسان لازم است ويژگيهاي ورودي يادگيرندگان مورد مطالعه قرار بگيرد. ويژگيهاي عاطفي، فيزيولوژيكي و شناختي يادگيرندگان در نحوه واكنش آنها بر محركها تأثير دارد وشيوههاي يادگيري[3] از جمله اين ويژگيهاست. و از موضوعاتي است كه در دهههاي اخير به خصوص توسط نظريهپردازان شناختي مورد توجه واقع شده است.
امروزه نظريههاي شناختي در يادگيري، به دنبال تبيين فعاليتهاي پيچيده شناختي مانند درك مطلب، يادآوري وراهبردهاي يادگيري هستند تا بدينوسيله بتوانند به سوالهايي مانند اينكه چگونه يادگيري اتفاق ميافتد؟ چگونه ميتوانيم درباره نحوه يادگيري خودآگاهي داشته باشيم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداري ميشوند پاسخ گويند.
يكي از ديدگاههايي كه زير بناي نظريات شناختي است رويكرد پردازش اطلاعات است. در اين رويكرد به تبيين فرايندهاي ذهني اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا يادآوري آنها پرداخته ميشود. بدين ترتيب كه ابتدا محركهاي محيطي (دروندادها) برارگانيزم (گيرندههاي حسي) اثر ميگذارند. سپس براي مدتي بسيار كوتاه (يك ثانيه) در حافظه حسي ذخيره ميشود. بخشي كه مورد توجه قرار ميگيرند وارد حافظه كوتاه مدت ميشوند و بقيه از بين ميروند. اطلاعات وارد شده به حافظه كوتاه مدت با استفاده از راهبردهاي يادگيري مانند مرور ذهني[4]، بسط دهي[5]، وسازماندهي[6] براي ثبتي پايدار به حافظه بلندمدت انتقال مييابند و در آنجا به صورت مقدارهاي سازمان يافته براي تمام عمر باقي ميمانند اين نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهاي حافظه حسي، كوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهاي ذهن را تشكيل ميدهند. كه فطري بوده و در همه افراد يكسان است. و فرايندهايي مانند مرور وبسطدهي معادل نرمافزار هستند كه افراد در چگونگي استفاده از آنها متفاوتند وبهرهگيري از آنها اكتسابي ميباشد. (اتكينسون[7] و شفرين[8]،1968)
همانطور كه گفته شد براي ثبت اطلاعات در حافظه بلندمدت از راهبردهاي متنوعي استفاده ميشود. اين راهبردها بر دونوعند: الف- راهبردهاي آموزشي ب- راهبردهاي يادگيري (شكل 1-1)
- راهبردهاي آموزشي: راهبردهايي كه معلم براي ارائه يك مطلب در زمان خاص از آموزش بهره ميگيرد.
- راهبردهاي يادگيري: راهبردهايي كه دانشآموز به طور فعال هنگام يادگيري به كار ميبندد مانند مرور ذهني، بسطدهي، سازماندهي، پيشبيني موارد ارائه شده نظارت فعال بر يادگيري خود
درحاليكه در آموزش معلم محور، يادگيري بر مربي و روشهاي آموزشي اومتمركز است با تبيين موجود در رويكرد شناختي مبتني بر پردازش اطلاعات، تمركز اصلي بر فراگير و نحوة يادگيري اوست. واو را يك پردازشگر فعال مي بيند ونه يك ثبتكننده منفعل اطلاعات. و اين جاست كه روش مطالعه،توانايي بهره گيري از مطالب، علاقمندي، هوش وحافظه يادگيرنده درگير ميشود.
1-دانش معلم
2-عملكرد معلم در خلال آموزش و چگونگي ارائه اطلاعات
3- دانش فعلي يادگيرنده
4-رفتارهاي يادگيري و شناختي
5-فرايندهاي شناختي دروني در خلال يادگيري
6-اكتساب دانش در خلال راهبردهاي يادگيري و آموزشي
رفتار ونتايج اندوزش و پردازش اطلاعات
[1]- Olson, M.H
[2]- Hergenhan, B.R
[3]- Learning Strategies
[4]- Rehersal Strategy
[5]- Elaboration Strategy
[6]- Organizational Strategy
[7]- Atkinson, R.C.
[8]- Shiffrin, R.M.
فهرست
فصل اول
مقدمه..................................................................................................................... 2
بيان مسأله............................................................................................................. 3
اهميت و ضرورت پژوهش.................................................................................... 7
اهداف پژوهش....................................................................................................... 9
گزارههاي تحقيق (سؤالها / فرضيهها)................................................................. 10
معرفي نوع متغيرها و تعاريف عملياتي.................................................................. 10
فصل دوم
مقدمه..................................................................................................................... 15
يادگيري از ديدگاه روانشناسي رفتارگرا.............................................................. 16
يادگيري از ديدگاه روانشناسي شناختي................................................................ 18
نظريه رشدشناختي پياژه....................................................................................... 20
نظريه يادگيري گشتالت......................................................................................... 22
نظريه يادگيري معنيدار كلامي............................................................................. 23
نظريه پردازش اطلاعات........................................................................................ 26
راهبردهاي شناختي - فراشناختي......................................................................... 30
راهبردهاي تكرار در تكاليف ساده يادگيري........................................................ 33
راهبرد مرور ذهني در تكاليف پيچيده يادگيري..................................................... 34
راهبرد بسط دهي در تكاليف پايه.......................................................................... 36
راهبرد بسط دهي در تكاليف پيچيده..................................................................... 37
راهبرد سازماندهي در تكاليف پايه........................................................................ 38
راهبرد سازماندهي در تكاليف پيچيده يادگيري..................................................... 39
فراشناخت.............................................................................................................. 40
معلمان كارآمد....................................................................................................... 46
پرورش مهارتهاي فكري..................................................................................... 47
پرورش مهارتهاي حل مسئله.............................................................................. 48
مهارتهاي تدريس................................................................................................... 52
دستورالعملهاي قبل از مطالعه............................................................................. 57
دستورالعملهاي بعد از مطالعه............................................................................. 60
دستورالعملهاي جهت گسترش حافظه................................................................. 61
دستورالعملهاي بهسازي حافظه.......................................................................... 63
ادبيات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه................................................. 65
فصل سوم
1-3- روش تحقيق................................................................................................ 74
2-3- جامعة مورد مطالعه.................................................................................... 75
1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگيري................................................. 75
2-3-2- ملاك انتخاب نمونه................................................................................. 76
4-3- ابزار پژوهش............................................................................................... 76
1-4-3- معرفي ابزار............................................................................................ 76
2-4-3- اعتبار آزمون.......................................................................................... 78
5-3- روش نمرهگذاري........................................................................................ 78
6-3- روش تجزيه و تحليل آماري....................................................................... 79
فصل چهارم
ميزان درآمد خانواده............................................................................................. 81
ميزان تحصيلات پدر آزمودنيها............................................................................. 82
ميزان تحصيلات مادر آزمودنيها........................................................................... 83
شغل پدر................................................................................................................ 84
شغل مادر.............................................................................................................. 85
توزيع فراواني دانشآموزان برحسب موفقيت تحصيلي......................................... 85
ميانگين انحراف استاندارد راهبردهاي يادگيري در دو گروه موق و ناموفق....... 87
بخش استنباطي...................................................................................................... 88
رابطه بين راهبردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي در رشته رياضي فيزيك با درس حسابان 89
رابطه بين راهبردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي در رشته رياضي فيزيك با درس فيزيك 91
رابطه بين راهبردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي در گروه علوم تجربي با نمره درس شيمي 92
رابطه بين راهبردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي در گروه علوم تجربي با نمره درس زيستشناسي 93
رابطه بين راهبردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي در گروه علوم انساني با درس جامعهشناسي 95
نوع راهبردهاي يادگيري كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته رياضي بكار ميبرند چيست؟98
نوع راهبردهاي يادگيري كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربي بكار ميبرند چيست؟ 99
تحليل مميز............................................................................................................. 100
نوع راهبردهاي يادگيري كه دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انساني به كار ميبرند چيست؟ 101
تحليل مميز............................................................................................................. 101
فصل پنجم
بحث و نتيجهگيري................................................................................................. 104
محدويتها............................................................................................................. 112
پيشنهادها............................................................................................................... 113
منابع فارسي.......................................................................................................... 114
منابع انگليسي......................................................................................................... 117
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...
کتاب 48 قانون قدرت پرفروشترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا میخواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما میآموزد چگونه در تمام عرصههای زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...
انسان روح است نه جسد (جلد 1 و 2) نویسنده: رئوف عبید مترجم: زین العابدین کاظمی خلخالی کاوشی در دانش جدید روح شناسی مطالب این کتاب تنها بحث فلسفی مبتنی بر منطق ساده نیست، بلکه روشهای علمی و تجربی است که با منتهای دقت با دقیقترین تجهیزات پیشرفته مادی، در ظرف ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم ... ...
عنوان: دانلود پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29 پوشش کامل درس پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های استاندارد و بک ... ...
کتاب صوتی بسیار مفید #روانشناسی_تصویر_ذهنی اثر: #ماکسول_مالتز ترجمه: مهدی قراچه داغی کیفیت اجرا: خیلی خوب ... ...
برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...
عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های ... ...
جزوه عالی طراحی سیستمهای دیجیتال برای دانلود. دانشگاه: صنعتی شریف استاد: فصحتی فرمت: PDF پی دی اف کیفیت: بسیار عالی سال: 1401-1400 تعداد صفحات: 67 رشته: مهندسی کامپیوتر، برق نوع: تایپ شده دانلود نمونه ...
نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخههای فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار میدهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیدهها مورد توجه قرار میگیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...
جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...
مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم دبستان فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 19 قسمتی از متن: اهداف درس آشنایی با ارزش علم و دانایی وکاربردهای آن در زندگی تقویت مهارت ساده نویسی در نوشتن بند معرّفی کتاب کلیله ودمنه ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین ... ...
کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 31 منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی ... ...
عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی میشود و درباره هر یك از ...
انقلاب ۱۸۴۸ مجارستان یکی از چندین انقلاب اروپایی در ۱۸۴۸ بود. این انقلاب در پادشاهی مجارستان آغاز اما به سرعت تبدیل به جنگی جدایی طلبانه با امپراتوری اتریش به رهبری دودمان هابسبورگ شد. پس از سلسله شکستهای جدی در ۱۸۴۹، امپراتوری اتریش در آستانه فروپاشی قرار گرفت. فهرست ... ...
حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...
گوش کردن به سابلیمینال به معنای گوش دادن به پیامها یا اطلاعاتی است که به صورت ناخودآگاه به فرد منتقل میشوند. این پیامها معمولاً به طور زیرآگاهی تأثیر میگذارند و به طور مستقیم در سطح آگاهی فرد قرار نمیگیرند. پخش زیرآگاه پیامها این میتواند از طریق موسیقی، متنهای ... ...
کتابهای Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سالهای دور توسط زبانآموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار میگرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است. تمامی درسهای این مجموعه به صورت ... ...
دانلود کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگفرمت پی دی افجلد دومبا کیفیت بالافارسی ...
پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاپر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا