امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
76 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش
تاريخچه بانکداري الکترونيک
از سال 1959 ميلادي با تغيير سيستم خدماتدهي بانکها از شکل سنتي به سيستم نوين، نوع جديدي از خدمات به نام کارتهاي اعتباري مورد استقبال عموم قرار گرفت بنحويکه اولين سيستم بانكي ارائه كننده كارتهاي اعتباري در سال ۱۹۵۹ از سوي Of America Bank در كاليفرنيا معرفي شد.
سپس اتاقهاي پاياپاي سنتي، اسناد بين بانکي خود را با اتاقهاي پاياپاي اتوماتيک تعويض نمودند، همزمان با رشد سرعت استفاده از ماشينهاي تحويلداري خودکار (ATM) در دهه 1990، نقش بانکداري الکترونيک در سطح دنيا بارزتر و برجستهتر گرديد و به نظر ميرسد اين روند رو به تکامل باشد.
مقدمه:
روند رو به پيشرفت استفاده انسان از پول را ميتوان به چند بخش تقسيم نمود، در مرحله اول از اشياء به جاي پول استفاده ميگرديد، در مرحله دوم اشياء گرانبهايي مانند طلا و نقره نقش پول را ايفاء مينمودند، در مرحلهاي بعد سکه در مراودات تجاري مورد استفاده قرار گرفت، با وارد شدن اسکناس در چرخه اقتصاد مرحله چهارم شروع گرديد، در مرحله پنجم ابزارهاي بانکي (مانند انواع چک) به جاي پول رايج شد و نهايتاً در مرحله آخر از وسايل پرداخت و انتقال الکترونيکي وجوه در دادوستد تجاري استفاده گرديد.
بسط و توسعه فعاليتهاي الکترونيکي به لحاظ کاهش هزينهها، سرعت بخشيدن به انجام مبادلات، بهرهگيري از فرصتهاي زودگذر در عرصه تجارت و... رو به افزايش است و بانکها نيز به عنوان يکي از مهمترين شبکههاي نقل و انتقال وجوه، وظيفهاي خطير را به عهده دارند. راهاندازي سيستم خودپرداز بانکها و ارتباط آن با دستگاها و پايانههاي فروش (pos) براي دارندگان کارتهاي الکترونيکي اين امکان را فراهم نموده تا وجوه کالاهاي خريداري شده خود را به صورت الکترونيکي پرداخت نمايند.
بانکداري الکترونيک چيست؟
بانکداري الکترونيک عبارت است از ارائه خدمات بانکي از طريق يک شبکه رايانهاي قابل دسترسي (اينترنت يا اينترانت) که از امنيت بالايي برخوردار باشد. در بانكداري سنتي ميزان انباشت پول در يك دوره زماني اهميت دارد در حالي كه در بانكداري الكترونيكي، گردش پول تعيين كننده است. يکي از اهداف بانكداري الكترونيك زمينه سازي جهت عدم مراجعه مشتريان به شعبه بانك است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول -بانکداری الکترونیکی
تاريخچه بانکداري الکترونيک...............................................................................................................................................8
مقدمه: .....................................................................................................................................................................................9
بانکداري الکترونيک چيست؟............................................................................................................................................10
انواع بانکداري الکترونيک...................................................................................................................................................10
سيستمهاي پرداخت در بانکداري الکترونيک................................................................................................................10
خدمات مهم بانکداري الکترونيک....................................................................................................................................12
مزاياي استفاده از شبکه خدمات کارت بانکها (POS) ..............................................................................................12
- بسترهاي بانكداري الكترونيكي....................................................................................................................................13
نتيجهگيري...........................................................................................................................................................................17
فصل دوم -ارائه ی مدلی از عوامل موثر بر تبلیغات مثبت توسط مشتزی در بانکداری الکترونیکی
چکیده : ................................................................................................................................................................................19
مقدمه : .................................................................................................................................................................................20
تبلیغات مثبت توسط مشتری...........................................................................................................................................21
وفاداری..................................................................................................................................................................................21
رضایتمندی...........................................................................................................................................................................21
قابلیت کاربرد........................................................................................................................................................................22
فرضیه های پژوهش............................................................................................................................................................22
روش پژوهش........................................................................................................................................................................24
روایی و پایایی پرسشنامه...................................................................................................................................................24
آزمون فرضیه .......................................................................................................................................................................26
نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................................................29
فصل سوم-شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی و برررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی
چکیده : ................................................................................................................................................................................31
مقدمه : .................................................................................................................................................................................32
عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی .............................................................................................................................33 تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................................................34
روش تجزیه و تحلیل داده ها..........................................................................................................................................34
تحلیل داده مبتنی بر الگوریتم تاپسیس.........................................................................................................................34
تحلیل داده مبتنی بر روش ELECTERE......................................................................................................................36
تحلیل داده مبتنی بر روش SAW..................................................................................................................................36
نتایج بدست آمده از تکنیک های SAW,TOPSIS,ELECTR...............................................................................36
ادغام تکنیک ها...................................................................................................................................................................38
بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی....................................................................................................40
بررسی مدل ساختاری (تحلیل مسیر) ...........................................................................................................................44
نتیجه گیری و پیشنهادها..................................................................................................................................................48
فصل چهارم-بررسی تأثیر گسترش بانکداری الکترونیکی بر سودآوری بانک های تجاری ایران
چکیده ...................................................................................................................................................................................50
مقدمه : .................................................................................................................................................................................51
مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی...........................................................................................................51
بانکداری الکترونیکی در ایران...........................................................................................................................................52
معرفی و برآورد مدل...........................................................................................................................................................53
داده های پژوهش و روش تجزیه و تحلیل آنها.............................................................................................................53
ارائه مدل و معرفی متغیرها...............................................................................................................................................53
برآورد مدل............................................................................................................................................................................55
انتخاب مدل نهایی...............................................................................................................................................................56
نتایج آزمون های پایایی متغیرها......................................................................................................................................57
نتیجه گیری..........................................................................................................................................................................59
فصل پنجم -بانکداری الکترونیکی در کشورهای شمال اروپا و رتبه بندی کشورها از نظر آمادگی الکترونیکی
مقدمه.....................................................................................................................................................................................61
بانکداری الکترونیک در فنلاند...........................................................................................................................................62
بانکداری الکترونیک در سوئد............................................................................................................................................62
تاثیر بانکداری الکترونیکی بر عملکرد بانکها..................................................................................................................64
یک مثال: نوردیا...................................................................................................................................................................64
ابزاری برای توسعه بانکداری الکترونیکی........................................................................................................................65
شناسایی حوزه های فعال اقتصادی در تراکنش با پایانه ای فروش..........................................................................69
علل عدم استقبال از پایانه های فروشگاهی...................................................................................................................69
نتیجه گیری..........................................................................................................................................................................71
منابـع
منابع فارسی..........................................................................................................................................................................73
منابع لاتین: .........................................................................................................................................................................75
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2. منابع تعیین سوال عوامل چارگانه مدل...................................................................................................24
جدول 2-2. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش ............................................................................................................28
جدول 1-3. عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک.........................................................................................................35
جدول 2-3. نتایج به دست آمده از تکنیک های SAW.TOPSIS.Electre...............................37
جدول 3-3 همبستگی اسپیرمن ....................................................................................................................................38
جدول 4-3. نتایج حاصل از روش میانگین، بردا، کپ لند و ادغام...........................................................................39
جدول 5-3. مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه بانکداری الکترونیک در ایران و جهان ..........................40
جدول 6-3. متغیرهای وابسته تحقیق............................................................................................................................44
جدول 7-3. متغیر وابسته تحقیق....................................................................................................................................44
جدول 8-3. ضرایب مسیر استاندارد شده اثرات مستقیم متغیرهای مدل تحقیق................................................47
جدول 1-4. مقتیسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی.............................................................51
جدول 2-4. سال عضویت بانک های تجاری در شبکه شتاب...................................................................................52
جدول 3-4. اقدام های انجام شده هر یک از بانک های تجاری در زمینه بانکداری الکترونیکی.......................52
جدول 4-4. آمار ماشین های خودپرداز بانک های تجاری ایران ............................................................................54
جدول 5-4 . آمار پایانه های پژوهش بانک های تجاری ایران .................................................................................54
جدول 6-4. نتایج برآورد شده با روش داده های تلفیق شده روش اثر ثابت..........................................................56
جدول 7-4 نتایج آزمونپایایی داده های ترکیبی فیشر – دیکی فولی تصمیم یافته.............................................58
جدول 8-4. نتایج آزمون ایم، پسران وشین پایایی متغیر تعداد ماشین های خودپرداز تفاضل مرتبه اول....58
جدول 1-5. درصد نفوذ بانکداری الکترونیکی به جمعیت در منطقه نوردیک.......................................................62
جدول 2-5. سهم 5 بانک بزرگ کشورهای منطقه نوردیک سپرده های ساکنین منطقه...................................62
جدول 3-5. خدمات بانکداری الکترونیکی نوردیا مرسوم به سولو............................................................................65
جدول 4-5. رتبه بندی کشورها از نظر آمادگی الکترونیکی......................................................................................66
جدول 5-5. مقایسه وضعیت بانکداری الکترونیکی در ایران و تعداد کشورهای جهان........................................67
جدول 6-5. متوسط منطقه ای شاخص آمادگی دولت الکترونیکی..........................................................................67
جدول 7-5............................................................................................................................................................................68
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-2. مدل مفهومی پژوهش ................................................................................................................................24
نمودار 2-3. مدل تخمین استاندارد متغیر برون زا......................................................................................................25
نمودار 3-4. مدل تخمین استاندارد متغیرهای درون زا..............................................................................................26
نمودار 4-3. نمودار مسیر متشکل از فرضیه های پژوهش.........................................................................................27
شکل 1-3. نظریه عمل منطقی TRA .......................................................................................................................41
شکل 2-3. مدل اولیه دیویس یا مدل پذیرش تکنولوژی TAM........................................................................42
شکل 3-3. مدل مفهومی تحقیق ...................................................................................................................................43
نمودار 1-3. مدل ساختاری تحقیق بر اساس ضرایب مسیر .....................................................................................45
نمودار 2-3 مدل عمومی تحقیق بر اساس مقادیر معنی دار......................................................................................46
نمودار 1-5. کارکنان شبکه بانکی در برابر هر هزار نفر آهالی...................................................................................64
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
فارسی ساز Watch Dogs Legion ... ...
وای فای خودتو ضد هک کن! در این مطلب قرار است به شما روش های ویژه و کارآمدی رو آموزش بدیم تا به وسیله ی آن امنیت حداکثری WI FI خود را تامین کنید. این روش ها کاملا عملی و تست شده هستن و برای راحتی شما به صورت ویدیو با زبان فارسی می باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه ... ...
به نام خدا 1404 / 2025با سلام و درود خدمت نوازندگان عزیز فول ست جدید کردی ۲.۴ ـ ۶.۸ برای سیستم عامل اندروید و ویندوز منتشر شد ,ریتم و ساز ها تماما کوانتایز شده وباکیفیت 2025درام کیت ها دست و ساز و تبدیلی از ارنجر های روز شرکت کرگ pa4x و pa5xریتم ها فول پد با امکان اضاف و ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
کتاب «نیکسرشت: راهنمای تبدیلشدن به والدی که میخواهید باشید» نوشتهی بکی کندی، یک راهنمای عملی و الهامبخش برای والدین است که بهدنبال بهبود رابطهی خود با فرزندانشان و پرورش کودکان سالم و خوشحال هستند. این کتاب با رویکردی مثبت و همدلانه، به والدین کمک میکند تا بر ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
عنوان پاورپوینت درسی:دانلود پاورپوینت انقلاب اسلامی درس 10 تاریخ دوازدهم انسانیفرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 45منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی قسمتی از متن: زمینه های سلطۀ آمریکا بر ایران در سال های پس از کودتای 28مرداد 1332تا اوایل دهه1340 دولت آمریکا با وادار کردن ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 3 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت معاینه شکمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 77 پاورپوینت کامل و آماده ارائه فهرست مطالب: معاینه شکماحشاء شكمکلیه هاكبد (Liver)كیسه صفرا(Gall bladder)لوزالمعده (Pancreas)طحال (Spleen)معده STOMACHروده تقسیم بندی شكمخطوط و سطوح ...
کتاب حل المسائل و پاسخنامه شیمی عمومی سیلبربرگ شامل 350 صفحه ... ...
کتاب صوتی فوق العاده #موهبت_شگفت_انگیز_خشم نویسنده: دکتر #مارشال_روزنبرگ ترجمه : ندا رحیمیانسیامک رضیانی #معرفی_و_ارائه_کتاب درباره کتاب موهبت شگفتانگیز خشم وقتی در ارتباط بدون خشونت صحبت از این میشود که همه را دوست بداریم و به همه محبت کنیم، منظور از «همه»، ... ...
دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل پاورپوینت و نمونه سوال فصل سوم روان شناسی در قرآن می باشد. این فایل شامل 40 اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که ... ...
دانلود فرم وورد حواله انبار ...
جزوات جامع و عالی سناریو تقلب این پکیج شامل جزوات زیر می باشد: سناریوی تقلب اپیدمیولوژی سناریوی تقلب اخلاق پزشکی سناریوی تقلب ارتوپدی سناریوی تقلب اطفال 1 سناریوی تقلب اطفال 2 سناریوی تقلب اورولوژی سناریوی تقلب آمار سناریوی تقلب پاتولوژی سناریوی تقلب ... ...
فایل وورد اجاره غرفه در نمایشگاه ...
بیش از 1000 نمونه سوال عمومی آزمون استخدامی شامل ادبیات - زبان انگلیسی - هوش - معارف - اطلاعات عمومی و.. همراه با جزوه اختصاصی مصاحبه همراه با پاسخ ...
آزمون های تمرینی سطر به سطر میکروطبقه بندی شده (QB) اطفال 3 اسنشیال نلسون (1160 سوال شناسنامه دار با پاسخ تشریحی) ... ...
نوع فایل: pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 27 اسلاید ویدئو اسلایدهایی از پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه دهم (کلیه رشته ها) تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده ... ...
... ...
... ...
فیزیک (به زبان یونانی به معنای طبیعت و φυσικῆ، «دانش طبیعت») (به فرانسوی: Physique) علوم طبیعی مطالعهٔ ماده، حرکت و رفتار آن در فضا-زمان و جستارهای مرتبط انرژی و نیرو است. در زبان پارسی میانه (پهلوی) نام فیزیک «چهر شناسی» بوده است.در کل، فیزیک علم قوانین حاکم بر طبیعت است و ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاپر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا